بهترین کفش چرم مردانه طبیعی و آنچه که باید درباره آن بدانید

کفش چرم مردانه طبیعی طرفداران زیادی دارد. کفش چرم دارای ویژگی های زیادی از جمله دوام خوب، زیبایی و خاص بودن و در دسترس بودن ان است.

بهترین کفش چرم مردانه طبیعی و آنچه که باید درباره آن بدانید

بهترین کفش چرم مردانه

بهترین کفش چرم مردانه اولین کفش چرمی مربوط به سال 2010 یعنی مابین سال نوسنگی و عصر مفرغ که جنس ان از چرم گاو بوده است. دومین کفش چرمی مربوط به 5300 سال پیش است که جنس رویه ان از پوست گوزن و لایه زیرین ان از پوست خرس به طوری که مو های ان به طرف داخل کفش بوده و باعث گرم شدن پا بوده است.

بزرگ ترین مصرف کننده چرم با بیش از 14 میلیارد جفت کفش متعلق به صنعت کفش است. از 14 میلیارد کفش 11.5 میلیارد ان در کارخانه های اسیایی تولید می شود و 8 میلیارد ان در چین ساخته می شود. چین در مقایسه با آلمان که 26 میلیون جفت کفش و انگلیس که 5 میلیون جفت کفش تولید می کند بزرگ ترین تولید کننده کفش در جهان است. بیشترین مصرف کننده کفش چرم ابتدا امریکا، اروپا، ژاپن و کانادا است.

مزایای کفش چرم: کفش چرم به آسانی شکل می گیرد و دوخته می شود بدون از دست دادن خاصیت ضد آب خود. جنس چرم محکم و از پا ها در برابر صدمات احتمالی جلوگیری و مانع عرق کردن پا می شود.

ویژگی های کفش چرم:

1- مقاوم در برابر پاره شدن

2- مقاوم بودن سطح چرم در برابر ساییده شدن

3- چسبندگی رنگ چرم به کفش

4- نفوذپذیری بخار اب

5- پس ندادن رنگ کفش به جوراب

6- خم و شکل دادن راحت چرم

7- ثابت ماندن رنگ در برابر نور

کفش چرم از بخش های زیادی تشکیل شده است که هر بخش بر کیفیت کفش چرم اثر می گذارد از جمله:

1- رویه کفش به دلیل ارتباط با محیط و دیده شدن از اهمیت بیشتری بر خوردار است که برای ساخت ان از چرم های فرآوری شده مانند پوست گاو، پوست بز، پوست گوساله، پوست گوسفند و حتی پوست اسب تولید می شود. با توجه به سطح مورد نظر و ظاهر کفش از چرم های درشت دانه، ریز دانه، مات یا براق و فلزی یا درخشان استفاده می کنند.

2- سطح داخلی کفش: به دلیل تماس پا با سطح داخلی کفش باید از چرم پوست گاو، پوست گوساله، پوست گوسفند و پوست بز استفاده کنند که پا احساس راحتی داشته و مانع از عرق کردن پا شود.

3- زیره کفش: زیره کفش در راحتی، دوام و راحتی پا بسیار مهم تاثیر گذار است. کفش ها از زیره های مختلفی ساخته شده است که بهترین نوع ان زیره pu است که هم قیمت مناسب و هم دوام خوبی دارد.

چگونه بفهمیم کفش چرم ضد اب است؟ یک قطره اب روی سطح کفش بمالید اگر اب در سطح کفش نفوذ کند نشان دهنده ان است که کفش مناسب اب و هوای مرطوب نیست.

رنگ کفش چه تاثیری بر دوام ان دارد؟ چرم های روشن نسبت به چرم های تیره رنگ حساس تر هستند چرا که خط و خطوطی که روی این چرم ها می افتد بسیار واضح تر از خط و خطوط کفش های تیره هستند.

مزیت های کفش چرم:

1.دوام یکی از مزیت های کفش چرم نسبت به کفش های معمولی دوام و ماندگاری بالای این کفش ها است چرا که در طولانی مدت میتوان از این کفش ها استفاده کرد.

2. قابیلت تنفس :یک مزیت بسیار خوبی که کفش های چرم دارد باعث می شود که هوا در درون کفش در جریان باشد و از بو گرفتن پا جلوگیری می کند.

3. مقاومت در برابر اب:کفش چرم در فرایند تولید در برابر اب نفوذ ناپذیر می شود.

4.محافظت اضافی: کفش چرم از مقاومت بالایی بر خوردار است و از پای شما در برابر صدمات احتمالی مانند ریختن اب جوش و ضربات اجسام خارجی محافظت می کند.

5.سایز مناسب: کفش چرم در گذر زمان هم اندازه سایز چای شما می شود.

6. ساز گاری با محیط زیست:در تولید کفش چرم از مواد شیمیایی استفاده نمی شود به همین دلیل به محیط زیست اسیبی وارد نمی کند.

برای مراقیت از کفش چرم به شوینده ملایم مخصوص کفش چرم، واکس مخصوص کفش چرم،محافظ چرم یا محصولات ضد اب مناسب، برس کفش نرم، پارچه نرم، دستکش و روزنامه نیاز داریم.

رسیدگی و نظافت از کفش چرم دو مرحله مهم و اسان برای طولانی شدن عمر کفش است. اولین مرحله از نظافت کفش چرم تمیز کردن ان است که بسته به نوع چرم متفات است. اول باید با یک پارچه تمیز گرد وخاک های ان را از بین ببریم بعد اگر کفش از چرم مصنوعی ساخته شده باشد با استفاده از صابون و پارچه نمدار ان را تمیز میکنیم و اگر از چرم طبیعی ساخته شده باشد از واکس چرم برای تمیز کردن ان استفاده میکنیم.

برای اینکه همیشه کفش های چرم نو به نطر برسد به طور مداوم ان را چرب میکنیم برای چرب کردن و مرطوب کردن کفش از یک نرم کننده ملایم مخصوص کفش های چرم استفاده میکنیم.

از واکس رنگی مناسب برای پوشش دادن خطوطی که بر روی کفش شما ایجاد شده استفاده کنید. واکس ها در انواع مختلفی مانند مایع،کرمی و خمیری ساخته شده است. واکس مایع به سرعت خشک می شود ولی بازده رنگی زیادی دارد. واکس خمیری بیشتر روی سطح کفش می ماند ولی استفاده از ان سخت است. واکس کرمی راحت است بازده رنگی متفاوتی دارد و زمان بیشتری بر روی کفش باقی می ماند بنابراین توصیه می شود که از واکس کرمی استفاده کنید.

از خیس کردن کفش چرم پرهیز کنید زیرا اب دشمن کفش چرم است بنابراین توصیه می شود که پیش از استفاده از کفش چرم به ان محلول ضد اب مخصوص کفش های چرم بزنید.وقتی کفش چرم شما خیس شد برای خشک شدن ان بهتر است از قالب کفش استفاده کنید زیرا بدون از بین رفتن فرم ان کفش خشک میشود. قالب چوبی بهتر از قالب پلاستیکی است زیرا قالب چوبی رطوبت کفش را به خود جذب می کند.

کفش چرم ساق بلند مردانه

کفش چرم ساق بلند مردانه در میان انواع کفش های چرم مردانه کفش های ساق بلند جز کفش های محکم و کاربردی هستند که کاربرد های فراوانی دارد. این کفش ها علاوه بر شیک بودن برای فضا های باز و اب و هوای مختلف مناسب است. از کفش های ساق بلند برای پیاده روی و هم برای کار استفاده می شود دارا بودن ساق بلند در کفش های چرمی باعث می شود تمامی قسمت های مچ پا نیز پوشانده شود و در مسیر های ناهموار که مرطوب و گل آلود اند سبب محافظت از پا می شوند

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما